Google 30.5. 2022 oficiálně přestal podporovat Outlook a nějaké další emailové klient. V dnešním návodu si ukážeme jak tento problém vyřešit.
Google změnil bezpečnostní opatření gmailu
Dne 30.5.2022 google odřízl většinu uživatelů používající poštovní klienty Outlook a další, z bezpečnostních důvodů u starších poštovních klientů vyžaduje Dvoufázové přihlášení a speciálně vygenerované heslo pro aplikaci.
Zapnutí dvoufázového přihlašování
- Přihlašte se ve webovém prohlížeči do vašeho google účtu ►ZDE◄
- Rozklikněte si položku Zabezpečení a najděte sekci Přihlášení do Googlu
- Rozklikněte možnost dvoufázové ověření – google po Vás bude chtít zadat znovu heslo
- Nyní postupujte podle kroků které po Vás google požaduje.
Vygenerování hesla pro aplikaci (Outlook, thunderbird, případně jiného poštovního klienta)
- Přihlašte se ve webovém prohlížeči do vašeho google účtu ►ZDE◄
- Rozklikněte si položku Zabezpečení a najděte sekci Přihlášení do Googlu
- Rozklikněte možnost Hesla aplikací – google po Vás bude chtít zadat znovu heslo
- Vyberte že se bude jednat o aplikaci Pošta a platformu Počítač Windows
- Klikněte na modré tlačítko VYGENEROVAT
Nyní už jen stačí v Outlooku, případně jiném poštovním klientu změnit vaše heslo k google účtu na heslo které vám vygeneroval google pro aplikaci (Heslo zadejte i s mezerami které Vám vygeneruje google)
Nyní Vám již bude poštovní klient fungovat tak jak jste byli zvyklý doposud.
Tohle mě vyloženě zachránilo, moc děkuji za návod!